Italiaanse benefietavond Lionsclub levert meer dan 14.000 euro op voor Westlandse goede doelen

De Italiaanse benefietavond van de Lionsclub Westland Glazen Stad is een groot succes geworden. De honderd aanwezige gasten hebben maar liefst 13.000 euro opgehaald en een spontane veiling van een gewonnen prijs in de loterij leverde nog eens 1200 euro op.

De helft van de opbrengst, 6500 euro, en de 1200 euro van de veiling zijn bestemd voor Middin Westland, die daarvoor interactief zorginstrumenten (CRDL) kan aanschaffen. Dit maakt een nieuwe vorm van contact mogelijk door aanraking tussen mensen te vertalen in geluid. De CRDL maakt nieuw contact mogelijk voor mensen die moeite hebben met communicatie en sociale interactie, zoals mensen die lijden aan dementie, autisme of een verstandelijke beperking, en hun omgeving. De andere helft van de opbrengst zal worden verdeeld onder andere Westlandse goede doelen.

De koks van restaurant De Viersprong op de grens van ‘s-Gravenzande en Hoek van Holland hadden een Italiaans walking diner samengesteld en onder het genot van de muzikale bijdrage van Lorenzo werd onder de gasten een loterij gehouden waarbij diverse prijzen te winnen waren. Eén van die prijzen is dus weer geveild en dat leverde nog 1200 euro extra op.